May 24, 2012

Pengalaman Kedua.

Ini antara pengalaman kedua aku berkerja di tempat orang sendirian tiada teman. Sadis dooo. Kalau di ikutkan hati ini. Kompem - kompem aku blah terus nie. Kusut.

Orang kata bukan senang nak jadi senang dan bukan susah nak jadi susah. Aku pegang kata-kata nie. Tu yang buat semangat aku nak kerja berkobar-kobar balik. hehe. 

Kalau nak diikutkan hati, memang aku nak sangat duduk rumah goyang kaki. Tapi dah lumrah manusia perlu bekerja tuk mencari sesuap nasi. Tak kan nak suruh mak bapak tanggung lagi kan, bro? Kalau dah kawen lagi lah besau tanggungjawab. Kan? kan? kan? Lelaki pulak tu.

Lapor diri tadi dah macam daftar nak masok kolej. Bapak serabutnya pun. Tapi dengar gaji besau, serabut pom serabut lah. Asal masyuk. kehkehkeh. ( Nak tanggung anak orang nie. )

Tapi tu lah. Manusia. Tak boleh nak susah langsung. Nak senang je kojenye kan?


Haffez : Mule-mule dah kurang semangat, berapa bulan lekat tah keje nie. huhu.




1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...