May 24, 2014

Hakikat Bertubuh Kecil.

Hai kamu disana, apa khabar. Sehat lah ya. Dah gosok gigi ke belum nie? Kalau dah bagus la, kalau belum paham-paham sendiri. Bab mandi tak usah tanya. Musim-musim hujan sejuk macam nie confirm semua mandi P.Ramli, hihihi. Jangan marah aa..

Hari ini saya nak buka kelemahan saya sikit. Bagi saya, ini bukan kelemahan, tapi kelebihan. Orang lain yang cakap kelemahan. Pada musim Manchester United merangkul kejuaraan English Primer League musim lepas, ada seorang teman berbalas pesanan ringkas dengan saya. Masa tu jugak musim slot akasia kat TV3 sedang berleluasa. Teman ini pompuan dan dah lama berkawan dengan saya. Sejak belajar di Kelantan dulu lagi. Orang Utara.

Lepas Magrib tu dia ada SMS saya. Jadi kami berbalas SMS. Ada satu soalan dia tanya saya, “Apis tengok cerita Suamiku Playboy tak?”. Alamak soalan menguji jiwa. Saya pun balas, saya tak suka tengok slot-slot kat TV3 nie. Dia pun bagitau, ada pelakon baru tu muka macam saya. Saya pun tanya mesti dia macho kan, sambil ketawa. Kamu semua tahu apa yang dia balas? Dia balas berbunyi begini, “Ya macho, tapi dia boleh buat calon suami, Apis tak boleh”. Saya teramatlah terkejut. Memang betul-betul terkejut. Kenapa dia cakap macam tu, dia mungkin tersilap taip kot. Jadi saya tanyalah kenapa awak cakap macam tu. Apa kurangnya saya apa lebihnya dia sampai awak cakap saya tak boleh dijadikan calon suami.

Dia balas, “Sebab Apis tak cukup tinggi nak jadi suami orang, haha”. MasyaALLAH. Hidup jugak hamba ALLAH yang macam nie. Nak kata saya terasa memang saya terasalah dengan orang yang mulut tak ada pintu nie. Kita nie sama-sama hamba ALLAH. ALLAH jadikan hambanya bukan untuk dibanding-bandingkan. Tapi untuk menguji keimanan kita. Tau.

Seminggu sedara. Seminggu saya duk pikiaq pasai nie. Betul saya nie kecik je dalam kalangan lelaki. Tapi dalam kalangan pompuan kita takdak beza lah oii. Jangan nak kerek sangat, hehe. Bukan marah. Tapi cakap. Mulut tu jangan busuk sangat. Tapi seminggu aje. Lepas tu pergi main futsal balik. Masa tu kebetulan injurd, haha. Bukan seminggu duk pikiaq pasai nie betoi-betoi. Saya melawak ja tu, hihi. Jangan marah naa..

Saya tak kisah kalau anda-anda nak cakap saya kecik. Tak kisah pun. Betul. Saya dah kena bertubi-tubi serangan psikologi pasal nie. Tapi saya masih boleh cool. Kalau saya tak cool maknanya saya pun mempersendakan ciptaan ALLAH. Saya tak nak bagi dalil tak nak bagi hadith. Tapi saya nak anda fikir sendiri. Kawan-kawan anda yang kecik tu menyusahkan anda ka? Kalau keluar dengan diorang buat anda jatuh standard ka? Haa..

Saya bersyukur saya memiliki badan yang kecik. Sekurang-kurangnya saya tahu siapa ikhlas siapa palsu. Saya tahu siapa yang buat kerja kerana kerja atau siapa buat kerja kerana pangkat. Saya tahu siapa yang boleh serahkan kepercayaan mereka dan siapa yang ragu-ragu.

Cerita terbaru. Beberapa hari lepas saya pergi ke kedai kereta dengan seorang kawan. Tujuannya saja-saja nak tengok kereta. Time saya masuk, orang tengok je. Lepas tu saya panggil. Dia datang then dia tanya saya nak apa. Saya tanya pasal kereta tu. Ya, dia jawab semua soalan saya. Tapi kawan saya cakap dia tengok saya atas bawah atas bawah, haha. Budak kecik nak pergi beli kereta sapa nak percaya, hehe. Tak apa, ada cara sebenarnya nak bagi orang percaya. Tapi kita kena percayakan diri sendiri.

Ada sekali saya pergi ke rumah kawan baik saya, pompuan. Time raya. Bapak dia ingat saya nie boyfriend dia. Saya sembang biasa dengan bapak dia. Bila saya balik bapak dia tanya dia, “Dia bakal?”. Kawan saya jawab, “Kalau ya macam mana?” Bapak dia cakap boleh, bapak cuma tanya. Nak tahu kenapa bapak dia cakap boleh? Sebab saya tak jadi budak-budak masa sembang dengan bapak dia tadi. Ala, nak tahu berkawan la dengan orang lebih tua dari kita, hehe.

Apa lagi kelebihan? Banyak. Kalau nak cari calon isteri pun senang. Tak perlu nak berebut. Kita cool. Jumpa seseorang, kawan dulu. Kalau dia betul-betul ikhlas, dia akan stay sampai bila-bila. Kalau tak, dia buka pintu dia keluar. Eh saya dengar orang kata, isteri yang lebih tinggi dari suami rezeki murah tau, hihihi


Hihihi, jangan marah aa.. J J J

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...