May 11, 2014

Kelulusan daripada Tarbiyyah Kreatif Consultancy.

         Assalamualaikum saudara dan saudari sekalian. Pagi yang cerah lagi indah membawa seribu makna buat kita yang kerdil di Bumi ALLAH S.W.T. Pagi nie dah bersihkan diri ka belum? Bawak-bawaklah mandi, bersihkan apa yang patut. Cuti? Taulah duk rumah aje, mandilah jugak. Kang ada orang datang ziarah sia-sia ja kalut. Malu kat orang eh.

            Hari nie saya nak kongsi sikit cerita yang gembira buat saya dan anda-anda semua, hehe. Pernah dengar tentang Tarbiyyah Kreatif Consultancy? www.tarbiyyahkreatif.com. Kumpulan dakwah masa kini. Juga menawarkan program-program motivasi dah kerohanian yang menggunakan seni digital. menarik bukan? Ada account Facebook? Takkan tak ada kan. Semua orang maju sekarang, tak mungkin tak ada Facebook. Tarbiyyah Kreatif nie banyak menghasilkan video-video dan gambar-gambar yang sangat kreatif dan bergiat aktif dalam Facebook. Tapi, bukan gambar dan video yang mengarut tau. Gambar dan video tentang dakwah Islam. Alhamdulillah.



            Page ILUVISLAM dalam Facebook juga salah satu partner Tarbiyyah Kreatif dalam memartabatkan Islam dan mengajak anak-anak muda seperti kita dekat dengan Islam. Takkan tak pernah tengok. Awak-awak nie benda yang baik macam nie janganlah buat-buat tak tahu. Ambil tahu. Tapi saya yakin awak semua pernah tengok dan pernah baca kan. Bagus. Thumbs up!

            Beberapa hari yang lepas, saya ada berchatting dengan salah seorang ahli Tarbiyyah Kreatif. Kebetulan, dia tu adalah senior saya ketika belajar di Kolej Islam Sains Terengganu, dari tingkatan satu sampai tiga dan Kolej Islam Sains dan Teknologi, Bachok Kelantan. Dan dia juga adalah Pengarah Urusan didalam Tarbiyyah Kreatif Consultancy. Saya ada mintak kebenaran beliau untuk menggunakan gambar-gambar kumpulan Tarbiyyah Kreatif kedalam blog ini. Pada mulanya dia tanya, “Untuk apa nak gunakan gambar-gambar tu?” Saya dah cuak sedikit takut tidak dibenarkan.

Tapi niat yang murni takkan ditolak, selepas menyatakan hasrat saya akhirnya dia bersetuju, dengan syarat. Apa syaratnya Fiz? “Hafiz jangan edit gambar-gambar yang Hafiz nak guna. Sebab gambar-gambar tu bukan abang sorang yang buat, hasil ahli-ahli group Tarbiyyah Kreatif.” Saya jawab baiklah. Hehe.

Jadi kelulusan sudah dapat. Lepas nie adalah gambar-gambar yang menarik dalam blog nie. Bukan sekadar tulisan saja. Tak gitu? Apa yang menarik gambar-gambar Tarbiyyah Kreatif nie? Banyak sedara, ada avatar-avatar yang cantik siap dengan hadis-hadis. Bagus. Nanti saya tunjukkan satu.



Berbekalkan inspirasi  baru nie, tak adalah saya duk mengarut sangat dalam nie kan. Mengarut sangatkah beta ini ? Eihh Eihh Eihh Eihh.. Cobaann..


Have a Nice Day Fellas ! J

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...