Jan 2, 2011

BaKaL MelanDa LaGii?

Genap setahun Kampung Pengkalan Ajal dan Kampung Kua ( Kg Aku ) tidak dilande malapetaka/musibah yg teruk ( utk kg nie )..
-BANJIRR-

Sebabnye banjir kat teganu sudah berhijrah ke utara, selatan dan barat tanah air.. Timur ( Kelantan, Terengganu dan Pahang mgkin sipi2 nk kene )haha..
Tapi walau bagaimanapom, hujan telah mencurah-curah jatuh ke ladang kampung tetapi banjir tak mau timbul2..
( Alhamdulillah ) kalau x..wajib seluruh penduduk kg kene pergi sembahyang 5 waktu berjemaah ramai2 kat masjid..( sebab dah pindah kat masjid..kompem2 la.. )
Untuk tahun sebelum-sebelum ini, sudah menjadi atucara kampung bg tiap2 tahun untuk acara berpindah beramai2 dan berganton ronyon membersihkan rumah mansin-mansin..

- Yg nie blakang umah nenek aku - 

- Yg nie air dah surut derr..kalu x jgn harap nk turun.. -

- Ko tgk umah jiran aku 2? tggal 2mm lagi nk capai takat bahaye -

- Yg nie cousin aku, baru lepas parking balik jual ikan -




- xsempat nk parking trekta, kene pggil helikopte bawak prgi atas bukit -
- Yg nie tahun 2009 punye -


- Yg nie acare paling letih.. acara basoh rumah..hahaha -

Sape2 yg xpernah basuh rumah mereka, sila2 lah angkat rumah masing2 dan pindah kat kg aku.. kompem rumah korang akan terbasoh setahun sekali..haha

Aku nk cter pasal banjir nie bukan stakat kg aku jur, bekas sekolah aku pom kene der..ish3.. teruk der.. yg paling teruk tahun 2004 lah.. hujan x ribut x..tapi boleh tengok air naek macam curah air dalam baldi..haha..
dan mase 2 lahh tragedi aku lari sekolah berlaku..kuang2..
 - hah! nie sekolah aku dulu ( kolej islam sains dan teknologi..Skrg IMTIAZ KB -
- kalu nk buat snookling pom okey nie -

 - Yg nie air baru nk surut, tapi dlm ag.. -

 - acara nie aku suke! acara 'berenang menyelamatkan harte sekolah' haha -

 - Sape yg xikat kemas2 nih..habis lari meja makan haha -

 - fuhhlamat! pondok jaga tinggal pondok je, jaga dah balik basoh kaki -

 - sekolah aku -

 - Lepas nie acara membasoh 2 kompem2 dah kalu air tggi mcm nie..-


- Banjir naek otomantik acare menyelamat pom naek..haha -
- pok burn dan en.yus.. -

Hahaha..Gambar2 nie bukan yg tahun nie punye..yg tahun2 sebelum masihi punye..yg tahun nie belum tentu naek..mintak2 xnaek lahh..kalu x susah nenek aku kemas rumah..hahaha..
Selamat!

PESANAN UNTUK HARI INI

  • Sediakan payung sebelum hujan..
  • Jangan tunggu banjir dulu baru nk gadoss..
  • 6t xpasal2 operasi menyelamat berlaku!
  • aDioS!



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...