Mar 13, 2012

Bagus punye pompuan. Terang-terangan Gila Besi. Materialistik.

Hari nie aku keluar rumah dengan berpakaian agak kemas sikit sebab hujan tak henti-henti dari malam sampai ke pagi sampai ke malam balik. Aku agak aku tak perlu tolong member aku pergi hantar barang sebab hujan.

Tapi petang tadi  hujan tetiba berenti. Member aku pom ajak pergi hantar barang kat perumahan belakang tempat kerja aku. Aku pom oke lah. Member mintak tolong. Aku pergi dengan baju tak bersalin sebab nak cepat. Tak kisah sangat pom.

Selesai je hantar barang aku suruh member aku berenti kat Mesra Petronas sebab aku nak beli topup. Aku suruh member aku tunggu jup je. Beli topup bukan nya lama sangat. Seminit pom tak lepas. Aku masok je dalam Mesra tu, MasyaAllah. Ramai nye awekss.

Bukan nak jadi ulat bulu. Tapi aku nak cepat sebab orang menunggu. Tetiba ade orang cuit bahu aku. " Fezz bak aku pinjam sepuluh. Aku lupa bawak duet." A'ah bagos. Nampak awek ramai dan dan je nak beli barang. Tadi aku tanye cakap tak de ape nak beli. Siap suruh aku cepat ade lah. Sekarang die yang naek. Lelaki. Tak pelik kan? hihi.

Bukan itu yang aku nak bagitau. Tapi yang aweks aweks aweks aweks tadi tu. Dalam Mesra tu pandang aku atas bawah. Aku ingat zip seluar aku tak tutup. Aku pom tengok. Kebetulan awek cashier tu kenal aku, die tengok ape yang aku buat. "Woi Haffez, awak tak malu ke depan anak dare orang nie?" Hah lantak. Kalau zip aku betol-betol tak tutup lagi la aku malu.

Zip aku oke. Seluar aku oke. Baju aku oke. Complete set. Serba hitam. Dari atas kepala sampai ke selipar aku hitam. Lantak lah. Orang nak tengok. Biar lah. hihi.

Keluar Mesra aku cari LORI member aku. Pehh! Betol-betol depan pintu. Terbaek. Aku tengok kanan nampak aweks aweks aweks tadi pandang-pandang aku.

Terdetik dalam hati aku.
              " Hensem jugak aku rupanya. Dari tadi awek tengok." hihi.

Tapi dalam hati jek. Kat luar aku buat-buat tak nampak. Kan ade orang cakap perasan pulak. Kebetulan LORI member aku parkir tepi HONDA CIVIC 2.0.

Aku gerak ke sebelah penumpang LORI, maknanya sebelah pemandu HONDA CIVIC 2.0. Sebelum tangan aku bergerak membuka pintu LORI, mata aku tiba-tiba menjeling aweks aweks tadi.

Bab nie lucu. Bila aku jeling tu, mulut aweks aweks tadi macam sebut perkataan OOOOO. Hahaha.
Mungkin dalam hati depa tertulis nie kot.
      " Woooo, kereta HONDA CIVIC 2.0 tuuuuuu. Kaya! Kaya! kaya!." hihi

Tapi aku bukak pintu LORI dan terus naek. Dan aku jeling balik aweks aweks tadi. Diorang dah terbahak-bahak suke. Damn lah!

Lepas tu aku tengok muke sesorang. Diorang diam. Lepas tu curi-curi tengok aku then suka balik. Sial. Materialistik punye mangkok hayun. Time aku naek camry bos aku tak de pulak aweks aweks tu. haha.

Member aku masok dan teros cabut.

Kau perempuan, kalau pandang harta duniawi tak bahagia hidup. Fikir-fikirkanlah.


## Kalau kau pompuan cari calon suami yang kaya dan korang hanya pandang kebendaan. Punahlah masa depan korang. Sementara semua tu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...