Mar 18, 2012

Peluang Kedua? Lupakan.

Kalau bercakap tentang kesilapan, semua orang telah melakukan kesilapan. Tiada yang terkecuali. Kalau bercakap tentang kejujuran. Semua orang ada. Tapi tidak semua yang menggunakan kejujuran dengan sebaek-baeknya.

Tapi.

Kalau bercakap tentang peluang, tidak semua akan dapat peluang kedua. Peluang kedua akan hadir tanpa diduga. 

Hari nie aku dapat satu peluang untuk menzahirkan segala apa yang aku tak puas hati kat bos. Tapi aku mensia-siakan peluang itu.  Dan untuk pengetahuan aku sendiri, peluang kedua tidak mungkin akan muncul lagi.



Nota Kaki : Hargai peluang pertama, peluang didepan mata. Jangan biarkan nasi bertukar menjadi bubur.


Haffez :  Aku tak sanggup nak cakap sebab die cakap elok-elok dengan aku. Tak kan aku nak marah die. haaaaaaaah! Tension aku. kiciwa lagi!


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...