Jul 9, 2012

#5 perkara membuatkan kita macam orang bodoh .




#1
Kite sedang berSMS dengan kawan kita dan mula termenung apabila selesai berSMS. Apabila terbangun dari lamunan, kita mula mencari handphone kita yang berada pada tangan kita dalam keadaan kelam kabut. Semua diselaknya, bawah tilam, bawah bantal, bawah selimut. Yang paling sadis, kita ke hulu ke hilir mencari. Bila sedar handphone ade kat tangan, mula tarik nafas lega dan berkata,
" Bodohnye aku nie. "

#2
Sedang dengar lagu dengan earphone dan terlelap buat seketika. Bila bangun earphone tercabut dari telinga. Bendalah yang ade kat earphone tu tercabut dan hilang. Kita mula cari merata-rata. Bila sedar, bendalah tu ade kat telinga kita.
" Esh, kat sini kau. Bodohnya aku nie. "

#3
Kat kelas. Sedang asyik menulis tiba-tiba kawan datang ajak bersembang. Tengah bersembang fikiran kita terbahagi dua. Satu dengar kawan sembang, satu lagi duk tengok apa yang kita tulis. Lepas tu selit pen kat celah telinga. Lama bersembang, bila nak sambung menulis kita mula tercari-cari pen. Habes satu kelas kita tanya kat mane pen. Lepas tu kawan tegur kat telinga kita tu ape?
" Bodohnya aku nie. "

#4
Kat dalam dompet ade Not 10 ringgit tiga keping. Pagi tadi kita tengok ade tiga keping. Tengahari pulak kita pergi ke cafe dan berbelanja sepuluh ringgit. Bila petang kita buka dompet, tengok tinggal dua keping. Mula gelabah duet kita hilang dan bagitau kawan-kawan duet kita hilang sepuluh ringgit. Bila datang akal tuk berfikir, kita cuba berfikir sejenak dan baru sedar kita dah belanja duet sepuluh ringgit tu.
" Bodohnya aku nie. "

#5
Naek motor pergi ke kedai dengan kawan. Bila sampai, dua-dua turun pergi kedai. Bila nak balik kita start motor dan tunggu kawan naek. Kita masukkan gear satu dan jalan. Kita mula berborak kosong dengan kawan belakang. Bila kita tanya soalan, kawan kat belakang senyap. Kita pusing belakang tengok kawan kita tak ada. Mula tersenyum sorang-sorang sambil fikir, " Bodohnye aku nie boleh tak perasan kawan aku tak naek lagi." Pastu pusing balik pergi amek kawan.


Haffez : Korang mesti dah lalui semua ini kan? hahahaha. OMG. OMG. OMG.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...