Jul 5, 2012

Wanita, Please Take Note. Part Two.

Assalamualaikum dan selamat pagi warga blogger.

Ingat lagi entri ini ( Wanita, Please Take Note. Part One. ) 
Entri kali nie sambungannya. Aku lambat update sebab aku lupe. Naseb baek ade orang PM aku tanya tentang sambungan die. Die cakap die nak tahu. Macam kena kat batang hidung je? HAHA.

Oke.

Pada entri lepas aku ade cakap kan tentang wanita yang bajet good-good tu kan? Bajet cantik body solid boleh nak maen-maenkan lelaki.

Sebenarnyakan wanita-wanita yang berada diluar sana. Aku ada pengalaman tentang wanita yang macam nie. Sebab tu aku berani nak cerita kat sini. Benda nie bukan jatuh atas diri aku. Tapi jatuh kat kawan baek aku.


#1
Peristiwa nie berlaku kat kolej tempat aku belajar dulu. Wanita nie bernaseb baek kerana sedar serta-merta sebelum berlaku perkara yang tak diingini.
Cerita die macam nie.

Wanita tu sekelas dengan kawan serumah aku. Kawan serumah aku selalu cerita kat aku yang wanita tu memang cantik. Semua lelaki memang tergila-gilakan beliau. Sampaikan ade yang sanggup keluar belanja ratusan ringgit sebab nak pikat wanita nie. Tapi wanita nie licik. Bila dah dapat ape yang die nak, die blah macam tu je. Sape tak hangin bai? Tapi kalau nak diikutkan, dua-dua bodoh.

Satu hari, sorang kawan aku yang sekelas dengan wanita nie dah hangin benar dah dengan perangai die. Tak makan tegur orang sekeliling. Die datang kepada wanita tersebut dengan muka biasa. Tersenyum-senyum. Wanita nie pom layan macam biasa. Dan terjadilah perbualan seperti ini. ( Bukan seratus peratus tepat ape yang mereka bualkan tau. )

L : Lin ( Bukan nama sebenar ), awak memang suka dengan kerja awak tu ke?

W : Kerja apa Bob ( Bukan nama sebenar ) ?

L : Maenkan perasaan orang tu?

W : Ala, Bob. Kau kisah ape kaen orang. Jaga lah kaen tu sendiri. Hidup aku, aku punya suka lah.

L : Ye la kan Lin. Hidup kau. Bukan hidup aku kan. Kau maen-maen dengan perasaan orang. Kikis duet orang. Lepas tu kau belah bodoh macam tu je. 

W : Hah. Dah tau bukan kisah kau yang kau nak menyibuk nie pasal? Dah tadek kerja sangat dah ke?

L : Bukan nak menyibuk, Lin. Tapi hati-hati lah ye, Lin. Hidup cuma sekali je. ( Muka memerli )

W : Eh, Bob. Laen je ayat kau nie.

L : Takde lah, Lin. Aku nie kawan kau. So, aku nak bagitahu lah sikit. Lin, cuba kau bayangkan. Suatu hari nanti, bila kau jalan sorang-sorang kat mana-mana tetiba ada orang culik kau. Dia rogol kau bergilir-gilir dengan kawan-kawan dia. Dia amek video dan jual merata-rata. Dan yang paling sadis, lepas diorang rogol kau bergilir-gilir, diorang seksa kau. Lagi dasyat kalau diorang bunuh kau dan humban kau kat mana-mana.

W : Gulp! Bob. Kau buat aku takut lah.

L : So, Lin. Berhati-hati lah ye. Kau tu muda lagi. Cantik. Bijak. Jaga diri leklok.

Bob bangun dan terus blah. Meninggalkan Lin terkebil-kebil memikirkan cerita Bob tadi.

*Wanita nie bernaseb baek sebab secara serta merta dia berubah. Alhamdulillah. Dia sekarang da pandai hormat orang, jaga tingkah laku.



Nota Kaki : Hidup kita atas Bumi Allah nie cuma sekali. So, pandai-pandailah jaga segala-galanya. Jangan sampai ada orang menyimpan niat dendam terhadap kita.

Haffez : Ini cerita betol tau. Aku tak maen-maen. Sumpah. Ada lagi satu cerita. Cerita nie lebih menarik. Tapi aku tak dapat cerita terus. Dah panjang sangat dah. Kang ade yang tertido bace entri aku nie. Laen waktu pulak ye! Papai~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...